Evaluačním seminář 2012
Na evaluačním semináři k odborné stáži uskutečněné v září 2012 se sešli odborní pedagogové školy a žáci - účastníci pobytu v Norsku.
Prezentace o holistickém přístupu ošetřovatelské péče o seniory
Každý z žáků si připravil prezentaci ke konkrétnímu tématu. Tato témata studenti obdrželi od Mgr. Janíkové, která zajišťovala odbornou supervizi celého výjezdu. Témata se týkala holistického přístupu ošetřovatelské péče o seniory, což studenti v rámci zahraničního pobytu realizovali jak v samotném Institutu, tak v domácí péči. Celý Institut je v provozu po 24 hodin denně ve třech směnách. Početný tým ošetřovatelského personálu zajišťuje individuální péči. V tomto ohledu jsou zajišťovány lepší podmínky pro klienty, než je tomu u nás.
Všichni žáci - stážisté si připravili pro přítomné auditorium prezentace, které všichni přítomní hodnotili velice pozitivně. Také odpovídali na dotazy odborných vyučujících.
První pomoc a realizace spirituálních potřeb - takové bylo první téma. V této oblasti není nic zásadně odlišného. Pomoc se přivolává tlačítkem a členové ošetřovatelského týmu jsou stále viditelní s ohledem na stálou světelnou signalizaci. Rehabilitace zaujímá svoji nezastupitelnou roli u seniorů a v tomto ohledu jsou oproti nám podstatně lépe zabezpečeni pomůckami, počtem rehabilitačních pracovníků, kteří tak mají pro každého klienta více času. Pomůcky využívané k uspokojování biologických potřeb, bylo v pořadí třetí téma. V domově seniorů se dělí na hygienickou péči, ochranné pomůcky, pomůcky usnadňující chůzi a nástroje k odběru biologického materiálu. Třídění prádla je opět důležité téma. Pečlivě se dělí do 4 pytlů pro povlečení, ručníky, osobní prádlo a infekční odpad. Výživa klientů v Institutu je jiná než u nás. Dietní systém tu neexistuje, velmi se naopak dbá na pitný režim. V organizaci hygienické péče se používají elevátory, které jezdí po kolejnicích a usnadňují přesun nechodících či špatně se pohybujících klientů z místa na místo. Kdo ho potřebuje, má ho k dispozici i doma a ošetřovatelský tým si tak chrání vlastní pohybový aparát. Vyprazdňování klienta se věnuje velká pozornost. Neustále se komunikuje verbálně i neverbálně a to klientovi samozřejmě pomáhá.
Na závěr evaluačního semináře převzali studenti Europassy Mobility, které jim budou ku prospěchu v rozvoji osobnostní i profesní přípravy.